Sarva hita ásány během adventu

Sarva hita ásány během adventu

 

Pokračování Adventního kalendáře Večernice

 

Sarva hita ásány – to nejjednodušší ze základní jógy cvičíme během adventu. Ježíškův den se blíží a my si připomeneme, že cvičíme ásány a každý den jednu přidáme. To znamená, že na Štědrý den jich zacvičíme 24, započítat si můžeme i varianty. Každá pozice totiž nabízí mnoho možných variant. Během cvičení se soustředíme jen na sebe a na pohyb, a pocity, které se při cvičení dostavují. 

 

Naše adventní cvičení zahrnuje především tzv. sarva-hita ásany (sánskrt), to v překladu znamená vhodné pro všechny. Tedy pro mladé i velmi staré osoby. Pozice mají rehabilitační charakter. Můžeme je opakovat neustále a pomocí variant přidáváme na obtížnost.

 

Kroužení zápěstím

 

Jde o velmi jednoduché cviky,  ale dávají cvičencům velkou práci a také velký efekt. Při své jednoduchosti totiž mají také vysokou vypovídací schopnost o našem těle.

Při jejich provádějí zjišťujeme, kde je naše  tělo ztuhlé, a které partie jsou oslabené.

Rozcvičování zápěstí je opět série, ke které můžeme vymyslet různé varianty. Základem je toto:

 

 

Sedíme na zemi s rovnými zády a nataženýma nohama, předpažíme a vše zacvičíme minimálně 10x. Nohy leží volně,  kolena rovně,

  1. Kroužíme dlaněmi 10x dovnitř, 10x ven.
  2. Roztahujeme a stahujeme celé dlaně, chytáme a svíráme palec. Opět dlaň rozevřeme.
  3. Kroužíme pěstmi. 10x dovnitř, 10x ven.
  4. Natažené dlaně postavíme a pohybujeme dlaněmi dovnitř a ven (stěrače).
  5. Položíme dlaně na ramena, zvedneme ruce nad hlavu a opět vrátíme na ramena.

Kromě zlepšení stavu zápěstních kloubů posilujeme paže, ramena, lopatky, svaly na zádech, stehna. Protahujeme šlachy pod koleny, záda v bedrech.  Aktivujeme přední část mozkové kůry.

Pozice loďky

Sedíme, předpažíme a zvedneme nohy. Mírně se zakloňte.  Udržujeme rovnováhu na hýždích a tělo se podobá loďce.

  1. Chvíli vydržíme.
  2. Variantou může být náklon tělo střídavě vlevo a vpravo. 10x.
  3. Nohy mohou bát pokrčené v kolenou, nebo natažené.

 

Cvičení posiluje břišní a zádové svaly. Pomáhá rozmasírovat vlastní vahou ischiatické bolesti.

 

 

Sarva hita ásány během adventu
Tagged on:     

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.