Prášky na hubnutí: nekupte to!

Prášky na hubnutí: nekupte to!

Prášky na hubnutí jako jeden z modelů sexistické reklamy. Obrázek ozdobil Brno a stal se jedním z adeptů na anticenu „Sexistické prasátečko“. Jak asi vypadají tvůrci reklamy? Jsou hezcí, mladí a štíhlí? Ženy? Muži?

 

Účinnost a gender

Sexismus z obrázku vane třeba tudy: V obraze je ženský zadek běžné velikosti. Ale tlustá mužská břicha jsou mnohem ošklivější. Pomohly by víc, kdyby reklama chtěla v divácích vzbudit odpor k tloušťce.  Pamatujete, jak jsme před několika lety vídali na billboardech Mirka Topolánka v plavkách? No, nepamatujete, dojem už překryly jiné události. Ale to vám bylo odporu! Nejedna volička tenkrát udělala všechno proto, aby politik zhubl.

Nezdá se mi genderově korektní, když firma inzeruje prášky na hubnutí pomocí ženského podtextu, když by reklama byla stejně zajímavá s tukem mužským. A hlavně – protože muži jsou mnohem tlustší.

 

prášky na hubnutí 1

 

Tíha podomního obchodníka

Znám jistého podomního obchodníka, který je – kulantně řečeno – silný v pase. Projevil nedávno zájem o kurzy cvičení jógy, ale ukázalo se, že nechce cvičit. I když soukromé hodiny by pro něj význam měly, protože jeho nadváha je bezesporu příčinou snížené pohyblivosti. Čeká ho operace  a   rehabilitace po operaci páteře a kolene. A nebýt nadváhy, žádné operace by nutné nebyly, protože by si kosti nezramoval.

Ale abych se vrátila k tématu – postranní úmysly jeho zájmu o jógu: „Komunikuješ s tolika ženami. Jistě by kupovaly prášky na hubnutí,“ povídá dobrý muž. A jedním dechem dodává, proč by jogínky50+ měly takové prášky mít: jsou velmi účinné, už mnoho známých žen s nimi zhublo. Obsahují vitamíny a minerály, nikomu tedy během hladovky nic nebude chybět. A když si cenu preparátu rozpočítáte, přijdou vás sotva na pětikačku za den.

 

Jíte a přitom vyděláváte

Večernice prášky na hubnutí nepotřebují, ale to pro dobrého obchodníka není překážka. Každá žena by se mohla stát nejen odběratelkou, ale i prodejkyní. Krom toho, že by zhubly, by ještě vydělaly.

Dealer to viděl takto:

Po padesátce ženy ztrácejí zaměstnání. Zapojení své osoby do prodeje prášků by průšvih prázdné peněženky vyřešilo.  Pryč s generačními problémy!  

1. Nemusíte chodit do práce, ale vyděláváte už jen tím, že ráno vstanete a vezmete si prášek. Za to dostanete v multilevelovém firemním hodnocení bod.

2. Můžete změnit svůj život. Zhubnout a vydělat. Je nutné pro to něco udělat a pak už to jde samo.

3. Prášky stojí 13 000 korun. Nakoupíte, dostanete hodně bodů a zaručeně zhubnete vy i vaše peněženka.

 

No, nekupte to!

Hlavou mi vrtá jedno: Muž tlustý v pase prášky na hubnutí nebere a nikdy je neužíval. Prý proto, že rád jí. Slíbila jsem, že když zhubne na 90 kilogramů, koupím. Dostal by hodně bodů a možná by nemusel jít na operaci kolen a ani páteře.

Kšeft nakonec neklapl. Muž tlustý v pase volil operaci. Až se uzdraví, bude zase prodávat.

Dřít pro firmu Amway, kdybyste to chtěly vědět přesně. A já jsem ráda, že nemusím nic kupovat, místo prášků na hubnutí  zajedu k moři. Máte to za jedny peníze.

 

Pavla Hobstová

Prášky na hubnutí: nekupte to!
Tagged on:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *