Jógové dýchání: Dýchej dobře!

Jógové dýchání: Dýchej dobře!  Ostatní už půjde samo.

Jógové dýchání může být důležitější, než tělesné pozice, ásány. Prvotní potřebou našeho těla je kyslík. Je základní potravou pro každý organismus, přitom jídlo je až na třetím místě důležitosti. Bez jídla dokážeme přežít několik týdnů, bez vody několik dnů, ale bez kyslíku jen pár minut. Náš život začal prvním nádechem a posledním výdechem skončí. Proto dýchejte dobře a ostatní už půjde samo.

 

Jóga Večernice otvírá školu dýchání: učíme se plný jógový dech. 

Otvíráme kurzy pro starší dámy opět po prázdninách. O dobrý vzduch začíná být na světě nouze. Joging, běh v terénu, není jedinou možností k okysličení těla. Večernice doporučuje nedostatek kyslíku řešit dýchacím cvičením. Tato možnost je vhodná pro každého bez ohledu na věk a fyzickou zdatnost. Zvolte plný jógový dech a rozdýcháte všechno.  Naučíte se rychle okysličit tělo.

 

Jógové dýchání: Hodiny pro ženy, které rozdýchají trable.

Odhodíte únavu.

Osvojíte si základní jógové dýchací techniky.

Kompenzujete přehřívání organizmu

Jógové dýchání vám totiž pomůže i v horkých letních měsících, kdy se tělo přehřívá a nemá kyslík. Zvládnete nenápadné techniky ochlazování těla. Nedostatek kyslíku má za následek rychlou momentální únavu, zpomalení myšlenkových procesů, příliš nízký metabolismus, který podporuje přibývání na váze. Urychluje nástup mnoha onemocnění, bývá i jednou z příčin nekontrolovaného růstu buněk, jejich bujení. To vše se ale dá rozdýchat.

 

dýchej dobře

 

Co vás čeká na hodině Večernice: 

Běžné ásány,  které máte rády. V druhé polovině provádíme nácvik plného jógového dechu. Ten je základní jednotkou k obnovení zdravého způsobu dýchání, který běžný „civilizovaný“ Evropan tak trochu zapomněl. Aby obnovil své vlastní základní instinkty, chodí do školy dýchání.

 

Program lekcí Dýchej naplno!

 

1.     Ásány, zaměřené na ozdravění zad a dýchání.

2.    Nácvik plného jógového dechu

3.     Pránajáma: dýchací cvičení a práce s „pránou“,  tedy s kyslíkem a s tzv. pránickými energiemi, které přijímáme a odevzdáváme při nádechu a výdechu.

 

Pozitiva: 

Celkové ozdravění těla, nabuzení energie.

Vysoký přísun kyslíku oživí a zvýší metabolismus.

Nemusíte běhat, stačí když cvičíte.

Na konci vyučovací hodiny dosáhnete dechového výkonu, jakým disponují pouze špičkoví sportovci v akci.

Naučíte se ochlazovat organismus v letním horku.

 

Lektorka Pavla Hobstová

 

Jógové dýchání: Dýchej dobře!
Tagged on:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..